CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 14, 2011

15nov2011: Pujuklah hati






Allah uji keikhlasan kite bile kite bersendirian,
Allah bagi kedewasaan bile kite ade masalah,
Allah latih kesabaran dalam kesakitan,
Allah TAK pernah ambil yang kite SAYANG,
kecuali MENGANTIKAN  dgn YANG LEBIH BAIK..
insyaAllah (:

Assalamualaikum saudara saudari  pencinta syurga... (:
ape khabar semua ?ape khabar hati ?  lame tak mencurah rase kat sini ..
sedari banyak kekangan yang di hadapi ..
tapi alhamdulillah masih diberi kesempatan lagi untuk bertinta (:


Terkadang kebenaran itu pahit sebenarnye ..
Tak siapapun sempurna kat dunia ni kecuali baginda SAW..Allahuakbar.
Tak siapapun boleh mintak semua orang sukekan kite...
Cuma ape yang mampu hanyalah bersabar dengan kerenah manusia...
Sungguh kesabaran  itu ade tahapnye ..
Allah ..
Aku lemah ke dengan menangis ?
Melepaskan segala beban di hati?
Sabarlah hati ...
Itu pesan Dia dalam Al Quran ..
aku sendiri selalu berpesan dgn kawan kawan aku ..
tapi kenapa aku sendiri tak praktikkannya ??
Innallah ha maas sobirin.MasyaAllah.
sungguh ! Pahala berlipat ganda.Iman makin terasa manisnya.Kerna itu kita diuji...
Cantiknya perancanganMu Ya Allah..


Hati.
Pujuklah mata.Pujuklah sendiri.
Ini bukan masanya untuk aku cemburu dengan 'trend' remaja kini .
Aku bukan keseorangan.Aku ade Engkau.
ya.senang untuk berkata kata.
Nah ! Aku sendiri perlu move forward. make a changes !
Dekatkan diri pada kau.
Amal ma'ruf.Nahi munkar.
Tidak lagi aku mampu sampai tahap itu.
Sedaya aku menolak.
Menolak?
Aku cuba.Aku sedang cuba.dengan hati.
Itu selemah iman sebenarnya.
Aku tak mampu untuk nasihat .aku cuba untuk berkias.Aku sayang sahabat.
Sedari diri jugak manusia yang baru nak berubah.Masih banyak kekurangan.
Allah.Janganlah Engkau pesongkan hati kami setelah Engkau tunjukkan kami jalan yang lurus.amin.
p/s:akubahagiamendalamiIslamdalamertikatasebenarnya.alhamdulillah.
 for him:syafakallah.fii amanillah.bitauffiq.
wassalam